Pitali smo uspešne preduzetnike: koje osobine je potrebno posedovati ukoliko želimo da "zaronimo" u preduzetničke vode | Knjigovodstvena agencija IDEAL računovodstvo | Knjugovodstvene usluge Beograd

Pitali smo uspešne preduzetnike: koje osobine je potrebno posedovati ukoliko želimo da “zaronimo” u preduzetničke vode

pitali smo preduzetnike

Pitali smo uspešne preduzetnike: koje osobine treba posedovati jedan preduzetnik?

Večito pitanje: da li se preduzetnik rađa ili postaje?

Mišljenja su mnoga, teorije i analize mnogobrojne, a mi smo se u ovom tekstu potrudili da odgovor dobijemo direktno s izvora: od samih preduzetnika.

Duško Krsmanović, vlasnik, Flagship doo

Smatram da su preduzetnici većinom ljudi koji jako vrednuju slobodu i samostalnost, odnosno imaju snažnu lićnu ambiciju i kreativnost. Da bi neko uz ove preduslove i postao preduzetnik najčešće mu je potrebna podrška prijatelja i porodice, zatim donekle razrađeno poznavanje tržišta, dosta hrabrosti i dobre komunikacijske veštine. 

Duško Krsmanović, www.flagship.rs 

Darko Marjanović, su-osnivač, Thing Solver doo

Najbitnije je da osoba poseduje sklop ličnosti koji bi omogućio dalji preduzetnički razvoj i “preskakanje” svih izazova koji se na tom putu ukažu. Ukoliko bi sve osobine trebao staviti u jednu rečenicu, to bi bile vizija, upornost i lagodnost da iskaces iz zone komfora. 

Darko Marjanovic, CEO & Co-Founder, Things Solver, www.thingsolver.com

Vladimir Vučinić, osnivač i CEO, Net++ Technology

Iz mog ugla posmatrano, najvažnija osobina koju preduzetnik mora da ima i neguje je upornost – istrajnost. Naravno, jednako važno je da ima dobru ideju, ako je moguće i dobar tim oko sebe, koji će ga podržati i pomagati na putu neizvesnosti koji ga čeka, mnogo energije, nešto malo sreće, osećaj za pravednost, etiku i moral. Zašto je od svega navedenog za mene najvažnija upornost? Odgovor je jednostavan: preduzetnicima na početku neće biti lako, zapravo, biće im teško i naporno – upravo ta istrajnost i upornost da ostanu na putu ih razdvaja od ostatka ljudi kojima je draži stabilan posao, nego preduzetničke uzburkane vode. Kada pomislim na upornost preduzetnika uvek mi je pred očima ilustracija čoveka koji gura uzbrdo veliku stenu i skoro pred samim ciljem (koji ne vidi) usklikne “Ne mogu više, odustajem”. Preduzetnik mora biti uporan jer ne zna kada će dostići tu magičnu tačku od koje će stvari početi da teku lakše, same od sebe, bez toliko napora. Jasno je da upornost treba da bude razumna – ne zagovaram upornost po svaku cenu – nekada je jednako dobro znati i kada odustati. Pričam o istrajnosti i osećaju da je blizu cilja koji preduzetnicima daje to malo dodatne snage da pređu cilj i ostvare svoje snove. 

Na tom putu uspeha sretaće se sa mnogima koji će mu savetovati da odustane, sa onima koji ne dele njegovu ideju i viziju, koji ne razumeju njegov put, sa dobronamernim, ali i zlonamernom savetima da je bolje da digne ruke od svega – upravo tada će mu trebati sva snaga, upornost i istrajnost da nastavi dalje.

Onda kada pređe tu magičnu tačku i zakorači u vode uspeha, sve će se promeniti – težak i nepremostiv put će postati blaga uzbrdica, a sve nedaće će ostati u nekoj daljini, magli, biće samo blagi osećaj neprijatnosti – zato preduzetnici imajte vere u sebe, naoružajte se upornošću i istrajnošću i napred!

Uspešni preduzetnici znaju kako da rade sa ljudima i imaju osećaj (njuh) za biznis

Da biste znali kako sa ljudima savetujem da pročitate remek delo, klasik, “Kako zadobiti prijatelje i uticati na ljude” autora Dejl Karnegija, i odatle primenite bar neki savet. Karnegi kroz egzaktne primere prikazuje razne načine kako da se svidite ljudima, kako da utičete na ljude da razmišljaju kao vi i kako da promenite ljude a da se oni pri tom ne uvrede i ne naljute na vas.

Svakako vrlo korisne veštine za preduzetnike i sve poslovne ljude.

Sem gore navedenih veština, preduzetnike krase i izuzetna upornost i sposobnost prihvatanja poraza.

Naravno, ove osobine se stiču vremenom i dolaze sa iskustvom, pa ćete tako često naći uspešne preduzetnike koji iza sebe imaju više propalih projekata iz kojih su izvukli pouke.

I nastavili dalje.

 

Marko Cvijić, partner u WebSharks.ca, SEO konsultant u MarkoCvijic.com

Predrag Konatarević, web preduzetnik, MojeDete.info

Ono što ja mogu da podelim sa vama je da je za buduće preduzetnike jedna od bitnih stvari da kreiraju fer odnos prema saradnicima, ljudima iz najbližeg kruga i da uvek daju više nego što se od njih traži. Na taj način vremenom se pomeraju granice i postajete više od saradnika, postajete prijatelji, a u prijateljskom okruženju je mnogo lakše raditi i mnogo je lakše uspeti. Jedan pošten odnos prema ljudima sa kojima sarađujete iz mog ugla, ključ je uspeha u bilo kom poslu. Jer ljudi prave razliku.

Predrag Konatarević, osnivač više portala, vlasnik mojedete.info

Marko Pavlović, su-osnivač , Ploting doo

Jedna od najbitnijih osobina po mom mišljenju je: osećaj. Osećaj kada je potrebno preduzeti i ne tako lake korake, kada je potrebno izaći iz zone komfora, ali i osećaj kada je potrebno stati. Pored “osećaja” veoma je bitno da je osoba u stanju da pravovremenu (neretko i brzo) donosi odluke, da bude uporna, hrabra (strah često zna biti ograničavajući faktor), trezvene u kritičnim situacijama koje će se javljati (pogotovu kada ste na početku i kada nemate dovoljno predznanja šta vas sve čeka na preduzetničkom putu) i za kraj (ali ne i najmanje bitno), potrebno je da budete lideri. Da svojim aktivnostima dajete primer ostalima i na taj način pomerate granice mogućegč

Marko Pavlović ing građ spec, Co-Founder, www.ploting.rs

Vladimir Sinički, osnivač klinike "Dr Sinički"

Veoma je teško generalizovati koje su to karakterne osobine koje je potrebno da osoba poseduje ili izgradi tokom vremena kako bi postala preduzetnik, ali ako moram da izdvojim par osobina to bi pre svega bile ambicioznost i želja za ličnim rastom, upornost i istrajnost kao delovi ličnosti koji će omogućiti da se preskoče sve moguće i nemoguće prepreke na preduzetničkom putu, a zatim tu je, po mom iskustvu, neophodno posedovati osobine koje će donesti dobru organizovanost jer nakon što “preskočite” prve izazove i započnete neke, takoreći redovnije preduzetničke aktivnosti, tada na scenu stupa upravo organizacija i mogućnost preduzetnika da kanališe aktivnosti – kako svoje tako i firme – na jedan stabilan i dugoročan način i izgradi organizaciju koja može i samostalno “živeti”.

Dr Vladimir Sinički, Osnivač i vlasnik , https://www.drsinicki.rs/

Đorđe Petrović, osnivač i generalni direktor, Companies Connected

Ključna osobina preduzetnika po mom mišljenju je upornost. Pre odluke da se upustite u preduzetničke vode, potrebno je da imate san i viziju, koji vas motivišu i podstiču na taj prvi korak, ali jednom kada pokrenete svoj posao, ključna stvar je upornost. Nijedan preduzetnički početak nije lak, zahteva puno odricanja i rada, podrazumeva ogroman broj prepreka, a vidljivi rezultati gotovo i da ne postoje. 

U kasnijoj fazi, ukoliko želite da zaista imate biznis, a ne puko zaposlenje u firmi koju ste osnovali i koja posluje samo dok ste vi fizički prisutni u njoj, neophodno je da se odreknete ega, da ne smatrate da ste najbolji i najpamentiji, već da gradite organizaciju i sistem, da zaposlite ljude koji su bolji od vas i da im date mogućnost i slobodu da rade ono zbog čega ste ih i zaposlili na prvom mestu.

Miljan Šćekarić, osnivač i direktor,Spartan

То је храбар човек, спреман да ризикује. Предузетник је ратник државе у миру. 

Преузео је одговорност у животу. Изашао је из зоне конфора и сигурности (у раду за другог) и решио да креира свој производ којим жели свету да покаже своје способности. Ради непрекидно дан и ноћ, месецима на њему, одузима себи време од сна (надахнут Божијом искром) само како би га направио. У потаји, сваки предузетник жели да промени свет.

Предузетник је често рођени лидер, вођа, човек који околину инспирише како говорима тако и својим примером.

Имајући све горе написано, он у комбинацији са моралом и православљем добија витешке особине и постаје човек на кога се треба угледати.

Миљан Шекарић

основао: www.spartan.rs, www.sportizmo.rs

miljan@spartan.rs

Nemanja Radoičić, suvlasnik i izvršni direktor, Sitoplast

To sto ste vlasnik kompanije nemojte da mislite da je privilegija vec sve veca obaveza. Zaposleni razmislja 8 sati a vi 24h , oni ima samo jedan problem a vi i njihove i od kompanije. Vodite racuna o svojim zaposlenima , jer nijedna kompanija nema cenu u koliko je zaposleni napuste. U kompaniji su svi bitni pocev od lica zastite do prvog coveka.

Sta god radili i donosili odluke o njima stavite se u njihovu poziciju i lakse cete odluciti.

Sta god radili dobro ili lose radite samo sebi ne drugome to dobro upamtite.

I ne zaboravite, za svaku ne uspesnu kompaniju je kriv prvi covek!!!!

Zato, ulazite u vase zaposlene svakodnevno, menjajte, saslujate ih …

Ukoliko mislite da ste vi najpamtniji u kompaniji onda to nije dobro…

Kljuc uspeha bilo gde na svetu je rad ,odgovornost, znanje, definisan cilj sa rokom ostvaranja.

Svaka drzava ima svoje mane i prednosti, procenite sta je to sto je potrebno i istrajte u tome.

Nekada vam novac nece pomoci u problemu koji ste napravili,nekada cete sa manje novca uraditi veci posao…

 

Nemanja Radoicic, Direktor, www.sitoplast.com

Milan Jovanović, osnivač Search & Display

Preduzetnik je na vrhu piramide. Onaj koji vuče konce i ume da nosi odgovornost. Zapravo, odgovornost, upornost, otvorenost  i spremnost da se suoči sa nepoznatim su osobine koje krase uspešnog preduzetnika. Na drugoj strani, mora da zna da prihvati rizik. Ne manje bitno je i umeće upravljanja i rada sa ljudima – da ih sasluša i motiviše na prvom mestu.
Odmah je jasno nije lako posedovati sve ove osobine, verovatno zato samo mali deo preduzetnika može da se deklariše kao “dobar i uspešan”.

Milan Jovanović, direktor, Search & Display d.o.o., www.searchdisplay.rs

Dušan Uzelac, osnivač Kamatica.com / Dubes doo

Da bi neko postao preduzetnik presudna je probuđena ambicija. Tu ambiciju neko aktivira u pozitivnom maniru kroz prepozavanje preduzetništva kao puta kojim želi da ide a neko kroz negativne spoznaje da ne želi da radi u sistemu na koji ne može da utiče.

 Ambicija stiče znanja, rešava probleme, kreira izazove, čupa iz kanala…

Tako da je ambicija početak i kraj preduzetništva. Razlika između onoga koji prodaje paradajz i onog koji prodaje kompaniju na IPO na NYSE je ambicija.

Dušan Uzelac, Owner & Managing Director, Dubes doo, www.dubes.net

 

Dimitrije Ostojić, osnivač DEFAULT design

Ako bih morao da pomenem nekoliko ključnih osobina dobrog preduzetnika onda bi to svakako bia mogućnost sagledavanja šire slike i nekoliko koraka unapred, jaka unutrašnja motivacija (kako bi se pregurali loši periodi kojih će svakako biti) i jasna moć prioritizacije da zna da odabere i da se fokusira na baš one stvari koje doprinose rastu i razvoju biznisa a da druge, sporedne, funkcije koje treba da delegira na svoje saradnike.

Takođe, bitno je uzeti u obzir jake komunikacione sposobnosti pošto one značajno olakšavaju kako prodaju i rad sa klijentima tako i organizaciju i rad svog tima.

Dimitrije Ostojic, direktor

DEFAULT design
www.default-design.com

Bojan Krstić, Full Stack Digital Marketing i vlasnik Bit Media doo

Osoba koja želi da bude preduzetnik treba da poseduje neiscrpni izvor motivacije, ogromno samopouzdanje, veliku želju za uspehom, upornost da izgara u svojoj priči do kraja i umeće da balansira između privatnog i preduzetničkog života.

Motivacija je gorivo koje nas pokreće na preduzetničkom putu. Samopouzdanje je papučica gasa koju nagazimo kad idemo uzbrdo. Želja za uspehom je navigacija ka destinaciji na koju idemo. Upornost je kočnica koji stiskamo kad idemo nizbrdo. Balansiranje je znati kada napraviti kraću pauzu ili duži odmor, a kad nastaviti preduzetničku vožnju.

Bojan Krstić, Full Stack Digital Marketing i vlasnik Bit Media  http://www.bitmedia.rs/

Nenad Cvjetićanin, Advokatska kancelarija Cvjetićanin

Preduzetnik je neko ko ima veštinu, volju, dovoljno hrabrosti i ko je spreman da preuzme rizik da bi poslovnu ideju doveo do realizacije i od nje razvio proizvod ili uslugu koji nekom zaista treba.

Preduzetnik identifikuje, analizira i iskorišćava poslovne prilike i pokreće poslovne poduhvate, koji se zasnivaju na tim prilikama i zadovoljavanju prepoznatih potreba.

Da bi realizovao svoje ciljeve, preduzetnik mora da pokreće druge ljude, pronalazi potrebne resurse i da poseduje čitav spektar različitih veština. To podrazumeva, sa jedne strane profesionalne veštine, veštine koje se tiču struke, ali one nisu ključne za definisanje uspešnog preduzetnika.

Umesto toga, da bi preduzetnik ostvarivao svoje ciljeve, potrebni su mu kvaliteti koji mu omogućavaju da stvari gura napred, kreativnost, istrajnost u teškim trenucima i sposobnost da izgradi dobar tim.

Nenad Cvjetićanin, Advokatska kancelarija Cvjetićanin

http://www.cvjeticaninlegal.com/

 

Call Now Button0642400694