Fraud Blocker Koja je razlika između posedovanja ideje i preduzetničkog života? - Knjigovodstvena agencija | Knjigovodstvene usluge Beograd | Agencija za knjigovodstvo Beograd

Koja je razlika između posedovanja ideje i preduzetničkog života?

preduzetnicki zivot

Mnogi ljudi imaju dobre ideje, ali ne postane svako od tih ljudi preduzetnik.

Često nas ljudi prilikom konsultacija za otvaranje firme (a to su ljudi koji planiraju sopstveni biznis) pitaju postoji li dobar način da se proceni da li je ideja dobra ili nije, te smo iz tog razloga napravili ovaj tekst kao mali „vodič“ za one koji se pitaju da li da preuzmu rizik i zapolove o preduzetničke vode.

1#  Procenite svoju ideju. Ali dobro.

OK, imate ideju, verujete da je sjajno i šta sad? Dobrih biznis ideja ima koliko hoćete, određena istraživanja govore da se na svakih par minuta „rodi“ po neka nova ideja, ali postoje dve stvari koje ih prate:

  1. nisu sve ideje vredne truda
  2. nemaju sve ideje isti potencijal da se razviju u biznis

Zato je ključno da se – kada vam sine ideja – zapitate pre svega:

  1. Da li sam zarad te ideje spreman/spremna da uradim sve da je ostvarim?
  2. Da li noćima ne mogu da spavam jer razmišljam o ideji?
  3. Da li sam marljivo radio kako bih podigao svoju ideju na sledeći nivo tj. približio je realizaciji?
  4. Da li moja ideja rešava problem?
  5. Da li zadovoljava potrebe?
  6. Da li ima slabu tačku?
  7. Da li je jedinstvena?
  8. Da li je to neko već radio?

Odgovore na gore pomenuta pitanja zapišite i sagledajte ih kritično koliko god možete. Najbolje ideje su one koje mogu da izdrže ozbiljnu kritičku analizu koja u sebi sadrži pitanja koja počinju sa „da li…“. Ukoliko ovo ne možete da uradite samostalno – što je većinom slučaj – podelite vašu ideju sa nekim kome verujete i pitajte da li ideja ima perspektivu, ali pazite, čak i u toj situaciji neophodno je da dobijete što iskreniji odgovor, kako biste znali na čemu ste.

O ovoj temi je pisao i pričao Rob Fitzpatrick i možete pročitati više detalja klikom OVDE.

Da li je ideja i dalje u igri?

Dobro. Idemo dalje.

2# Plan za budućnost

Pretpostavimo da imate novi proizvod ili uslugu koja ispunjava sve gorepomenute uslove.

To je dobro za vas. Vreme je da napravite plan.

Zapitajte se: šta treba da uradim da ova ideja postane stvarnost? Da li sam napravio (napravila) biznis plan? Koje su moje osnovne potrebe? Koliko sam daleko od radne verzije? Da li sam potražio (potražila) potencijalne partnere i investitore? Koja je moja strategija za plasiranje?

Možda ćete u ovom trenutku poželeti da potražite mentora (ukoliko ga već nemate) – iskusnog veterana u poslu koji će vam pokazati pravi smer, ukazati na potencijalne zamke i pomoći vam da ih izbegnete.

3# Izvagajte rizike

Imali ste ideju, a sada već imate plan.

Sjajno.

Hajde da sada pričamo o vama.

Ukoliko osećate da ste zapeli i niste sigurni koje korake treba da preduzmete u nastavku, zapitajte se: Da li ću radije da nastavim da plaćam račune ili sam spreman (spremna) da nakratko živim od moje ušteđevine? Da li je važnije da zadržim sadašnji način življenja ili da započnem nov početak u životu?

Jasno vam je da preduzetništvo podrazumeva preuzimanje rizika koji mogu da poremete i da zastrašuju. Ako vaša porodica zavisi od vaših prihoda, odgovornost je na vama i treba veoma pažljivo da sagledate moguće posledice.

Ako je nakon merenja svih rizika vaš odgovor i dalje odlučno „Da“, onda ste spremni za skok.

4# Donesite odluku

Ukoliko se i dalje niste pokolebali, sledeći korak bi trebalo da bude jednostavan: donesite odluku i pokušajte. Možete da pokrenete mali biznis, ali budite sigurni da razmišljate na duge staze. Ljudi su pokrenuli mnoge biznise u slobodno vreme kao poslove „sa strane“ koji su nastavili da se razvijaju i danas su glavni izvor prihoda svojih osnivača.

5# Ne prestajte da verujete

Ključ za uspeh leži u bezrezervnoj predanosti poslu i u usredsređenosti. U početku lansiranja vašeg proizvoda ili usluge ćete da napravite masu grešaka, ali bez obzira na to pažljivo gledajte svoj dobitak i nikada ne trepćite. Ako prestanete da verujete, čitav vaš preduzetnički poduhvat će biti pod znakom pitanja.

+381691638054