Da‌ ‌li‌ ‌otvoriti‌ ‌firmu‌ ‌sam‌ ‌ili‌ ‌prepustiti‌ ‌agenciji‌ ‌za‌ ‌otvaranje‌ ‌firme?‌ ‌ | IDEAL računovodstvo

Da‌ ‌li‌ ‌otvoriti‌ ‌firmu‌ ‌sam‌ ‌ili‌ ‌prepustiti‌ ‌agenciji‌ ‌za‌ ‌otvaranje‌ ‌firme?‌ ‌

Večita tema i nedoumica: da li je za nešto “trivijalno” kao što je otvaranje firme zaista potrebno angažovati profesionalce ili je moguće uraditi i samostalno?

Uverenja smo da se sve u životu može naučiti (osim medicine i verovatno još par veština/nauka/saznanja) i samostalno uraditi.

Ali….

Da li je to ono što zaista želimo?

Kada nas zaboli zub, da li ćemo ga sami lečiti? Kada smo bolesni, da li smo spremni sami sebi (ili uz pomoć Google-a) da damo dijagnozu?

Verovatno ne.

Zato, ostavljamo vama da procenite da li ste spremni sami da uđete u proces otvaranja firme ili ne.

Pa da krenemo.

Šta je potrebno kako bi se otvorila firma?

O detaljima otvaranja frime pisali smo u jednom od prethodnih tekstova u kom smo detaljno opisali proceduru otvaranja firme, a sada ćemo se podsetiti samo najbitnijih stavki.

Registrovanje poslovne adrese i osnivački akt

Bez ‌obzira‌ ‌na‌ ‌to‌ ‌da‌ ‌li‌ ‌ćete‌ ‌da‌ ‌radite‌ ‌kao‌ ‌DOO‌ ‌ili‌ ‌kao‌ ‌preduzetnik,‌ ‌potrebno‌ ‌ je‌ ‌da‌ ‌se‌ ‌registrujete‌ ‌i‌ ‌da‌ ‌imate‌ ‌poslovnu‌ ‌adresu.‌ ‌

To‌ ‌ne‌ ‌znači‌ ‌da‌ ‌je ovo dovoljan razlog zbog kog je potrebno angažovati agenciju‌ ‌za‌ ‌otvaranje firme, no treba imati u vidu da adresa osnivanja firme u mnogome može odrediti i poresku konstrukciju, kod određenog tipa firmi. ‌ ‌ 

Pored adrese, neophodno je odrediti tip pravnog lica (tj oblik) i odrediti neke osnovne okvire osnivačkim aktom.

Ove dve stavke su ključne u prvom koraku otvaranja firme.

Zašto‌ ‌preduzeća‌ ‌angažuju‌ ‌agencije‌ ‌za‌ ‌osnivanje‌ ‌firme?‌ ‌ ‌ ‌

Iako je danas – lakše nego ikad – dostupnost informacija omogućila svima da mogu započeti proces otvaranja firme, postoje određeni razlozi zbog kojih budući preduzetnici ovaj postupak prepuštaju drugima (advokati, knjigovodstvene agencije..)

Jedan od razloga je to da osnivač‌ ‌firme‌ ‌ne‌ ‌želi‌ ‌da‌ ‌se bavi‌ ‌birokratijom‌ koja kod nas, u Srbiji, zna biti opširna i zahtevna. ‌ ‌

Takođe‌ ‌, preduzetnici neretko angažuju stručna lica koja će im, pored osnivanja firme brinuti i o dokumentaciji (koja bi bila na jednom mestu) i dodatnim , propratnim radnjama kao što su prijava stvarnih vlasnika ili poreska prijava.

Privatnost‌ ‌je takođe bitan faktor.

 ‌Ukoliko‌ ‌sami‌ ‌registrujete‌ ‌svoju‌ ‌firmu,‌ ‌verovatno‌ ‌ćete‌ ‌u‌ ‌kontakt‌ ‌podacima navesti svoje lične podatke (adresu, email, telefon)

Tako‌ ‌ćete‌ ‌svoju‌ ‌privatnu‌ ‌adresu‌ ‌učiniti‌ ‌javno‌ ‌dostupnom,‌ ‌te‌ ‌će‌ ‌svako‌ ‌ko‌ ‌želi‌ ‌da‌ ‌uspostavi‌ ‌poslovni‌ ‌kontakt‌ ‌sa‌ ‌vašom‌ ‌firmom‌ ‌da‌ ‌pronađe‌ ‌vašu‌ ‌privatnu‌ ‌adresu‌ ‌(i‌ ‌da‌ ‌vas‌ ‌obaspe‌ ‌tonom‌ ‌verovatno‌ ‌nepoželjne‌ ‌pošte).‌ ‌

Dok‌ ‌nekim‌ ‌ljudima‌ ‌to‌ ‌ne‌ ‌smeta,‌ ‌druge‌ ‌to‌ ‌iritira.‌ ‌

Ukoliko‌ ‌spadate‌ ‌u‌ ‌ovu‌ ‌drugu‌ ‌grupu,‌ ‌možete‌ ‌da‌ ‌angažujete‌ ‌agenciju‌ ‌za‌ ‌osnivanje‌ ‌firme‌ ‌i‌ ‌njena‌ ‌adresa‌ ‌će‌ ‌biti‌ ‌javno‌ ‌dostupna‌, ‌a‌ ‌ne‌ ‌vaša. Ovaj tip usluge zove se virtuelna kancelarija i popularna je opcija u zadnjih par godina. ‌

‌Čudno‌ ‌radno vreme‌ ‌ ‌ Agencija‌ ‌za‌ ‌privredne registre.

Iako bi mnogima ovaj razlog izgledao “banalno”, istina je da veliki broj budućih preduzetnika nije dostupno u vreme radnog vremena i radno vreme koje APR propisuje zna biti izazov , pogotovu kada ste u fazi započinjanja biznisa i sve vam je bitno i neophodno (a često nemate kome prepustiti određene aktivnosti).

Zaključak‌ ‌ ‌ ‌

Kao što iz teksta možete zaključiti, osnivanje firme nije proces koji zahteva “diplomu raketne nauke”, no neretko zna postati noćna mora budućih preduzetnika i dodatna glavobolja. Zato, promislite još jednom koja vam je opcija bolja i isplativija: vreme i živci ili novac?

Call Now Button0642400694
BESPLATNA PROCENA